今天在讀blog的時候讀到以下的這一篇文章

"要是沒有朋友的話,我就沒有辦法順利拿到這罐所謂英國皇家御用的高級紅茶:貝諾亞紅茶(benoist)"

我一看文﹐乖乖不得了﹐英國皇家御用呃﹐怎麼我這麼孤陋寡聞沒聽過﹐上網wiki一下吧﹐如果真的是英國皇家御用那我也要買一點試看看。然後萬能的wiki是這麼說的

Benoist is a type of British-style tea marketed in Japan . The brand was greatly popularised by the Japanese television drama Densha Otoko, where sales reportedly tripled as a result of being featured in the show. The drama claimed that Benoist is the only tea company to hold a set of three Royal Warrants, specifically by Her Majesty the Queen, HRH The Prince of Wales, and HM the Queen Mother. However there is no evidence to support this claim, and a search of the Royal Warrant Holders Association website reveals this to actually be true of R. Twining & Co.

所以根本就沒有所謂的英國皇家御用﹐皇家御用的是twinings(我也是喜歡喝他們家的﹐加果味的好幾種茶都很不錯)﹐不過是商人marketing的手法﹐但還是有人老老實實的就被騙了。

 

---

不過寫完這篇文﹐讓我又想去買茶了。昨天跟dear聊天完後我就一直在想著哥倫比海的藍姆果子蛋糕配茶()........

arrow
arrow
    全站熱搜

    wanderingsoul 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()